Τρίτη 23 Ιουνίου 2020

KΟΙΝΗ ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΔΡΑΣΗ: "ΕΙΜΑΣΤΕ ΟΜΑΔΑ ΚΑΙ ΔΕΝ ΤΟ ΞΕΧΝΑΜΕ- ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΥΜΕ ΤΗΝ ΑΦΙΣΑ ΤΗΣ ΤΑΞΗΣ ΜΑΣ!!"

       

Από το "ΜΕΝΟΥΜΕ ΣΠΙΤΙ"  στο  "ΜΕΝΟΥΜΕ ΑΣΦΑΛΕΙΣ"


 

«ΕΙΜΑΣΤΕ ΟΜΑΔΑ ΚΑΙ ΔΕΝ ΤΟ ΞΕΧΝΑΜΕ»

ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΥΜΕ  ΤΗΝ ΑΦΙΣΑ ΤΗΣ ΤΑΞΗΣ ΜΑΣ !!



Για να δείτε το e-book, πατήστε τον παρακάτω σύνδεσμο:



 Κατά τη διάρκεια της αναστολής λειτουργίας των Νηπιαγωγείων, λόγω της πανδημίας, στις τηλεδιασκέψεις που πραγματοποιήσαμε με τις/τους νηπιαγωγούς της παιδαγωγικής μας ευθύνης, αναδύθηκε η ανάγκη επικοινωνίας των εκπαιδευτικών με τους μαθητές και τις μαθήτριες των Νηπιαγωγείων μας και τέθηκε ως βασική προτεραιότητα η διατήρηση της μεταξύ τους επαφής.
Στις τηλεδιασκέψεις μας είχαμε τη δυνατότητα να καταθέσουμε τους προβληματισμούς μας, να ανταλλάξουμε ιδέες, προτάσεις και διδακτικές πρακτικές, με κύριο στόχο την  αλληλεπίδραση και τη συστηματική υποστήριξη της διαδικασίας.
 Στο πλαίσιο αυτό και αναζητώντας απαντήσεις στο ερώτημα «πώς κινητοποιούμε τα παιδιά να συμμετέχουν» και «πώς διατηρούμε ζωντανή  την αίσθηση της ομάδας μας μέσα από την εξ αποστάσεως επικοινωνία»,  προτείναμε την πραγματοποίηση της  Κοινής Θεματικής Δράσης :
«ΕΙΜΑΣΤΕ ΟΜΑΔΑ ΚΑΙ ΔΕΝ ΤΟ ΞΕΧΝΑΜΕ»
ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΥΜΕ  ΤΗΝ ΑΦΙΣΑ ΤΗΣ ΤΑΞΗΣ ΜΑΣ !!
Ως βασικές Παιδαγωγικές Αρχές αξιοποιήσαμε την  ανατροφοδότηση της εκπαιδευτικής διαδικασίας, τη σύνδεση και τη συνέχεια των μαθησιακών εμπειριών από τη διά ζώσης στην εξ αποστάσεως επικοινωνία και το αντίστροφο.
Σκοπός της δράσης ήταν να ενισχύσουμε τους δεσμούς και τις σχέσεις που  αναπτύσσονται μεταξύ της ομάδας των παιδιών και των νηπιαγωγών τους. Σε κάθε τμήμα νηπιαγωγείου η δυναμική που αναπτύσσεται είναι μοναδική και βασίζεται στα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά όλων των παιδιών που την αποτελούν, καθώς και στις  κοινές εμπειρίες και τις στιγμές αλληλεπίδρασης που μοιράζονται και βιώνουν. 
Η  πρόσκληση συμμετοχής στη δράση για τη δημιουργία της αφίσας είχε στόχο τη συζήτηση ερωτημάτων, όπως: «Πώς γινόμαστε ομάδα;», « Τι είναι αυτό που μας δένει;»,«Με ποιον ή με ποιους τρόπους διατηρούμε και ανανεώνουμε τη σύνδεση μεταξύ μας;».
Τα περισσότερα σχολεία που συμμετείχαν δημιούργησαν  την αφίσα τους κατά το διάστημα της εξ αποστάσεως επικοινωνίας, δόθηκε όμως η δυνατότητα σε όσες/ους επιθυμούσαν να δημιούργησαν την αφίσα τους και μετά την επιστροφή των παιδιών στο σχολείο. Με αυτόν τον τρόπο, δημιουργήθηκαν γέφυρες από το σχολείο στο σπίτι και από το σπίτι στο σχολείο.
Οι νηπιαγωγοί που συμμετείχαν αξιοποίησαν πολλές  και διαφορετικές  ιδέες και τεχνικές για να συνθέσουν την αφίσα τους.
Η μασκότ της τάξης, το παρουσιολόγιο, το ημερολόγιο, η θεματική που προσεγγίστηκε εκείνο το διάστημα, η τέχνη, τα αγαπημένα παραμύθια, τα παιχνίδια, οι γωνιές της τάξης, τα άτομα που αποτελούν την ομάδα της τάξης, οι κατασκευές, είναι μόνο μερικές από αυτές. Τα μέλη κάθε τμήματος κάθε σχολείου έχουν  κάτι διαφορετικό που  τους  ενώνει ως ομάδα. 
Κάθε αφίσα αντιπροσωπεύει την ομάδα που τη δημιούργησε και μας  διηγείται τη δική της ιστορία με τη μοναδική γλώσσα έκφρασης που γνωρίζουν τα παιδιά αυτής της ηλικίας.   
Στην κοινή θεματική δράση Δημιουργίας Αφίσας με τίτλο:
"ΕΙΜΑΣΤΕ ΟΜΑΔΑ ΚΑΙ ΔΕΝ ΤΟ ΞΕΧΝΑΜΕ",
συμμετείχαν 54 νηπιαγωγεία και 159 νηπιαγωγοί, ενώ δημιουργήθηκαν 99 αφίσες!


Ευχαριστούμε πολύ όλες τις συναδέλφους  για τη συμμετοχή τους στη δράση!


Οι Συντονίστριες Εκπαιδευτικού Έργου Προσχολικής Εκπαίδευσης του 4ου ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Αττικής

Φυλλιώ Νικολούδη,  Μαρία Σαλαγιάννη






https://read.bookcreator.com/jHZx9nu4pPSECqYdlOq424rTMWb2/5fQodTXxS42wGBT8QyiW4g

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΑΠΟΧΑΙΡΕΤΙΣΤΗΡΙΑ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΡΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

Αγαπητές/οί συνάδελφοι. Έχοντας συμπληρώσει 35 χρόνια και 10 μήνες στην εκπαίδευση και με συνολικό χρόνο υπηρεσίας 36 χρόνια και 7 μήνες,...