«Βιωματικά εργαστήρια με δραστηριότητες διαπολιτισμικού περιεχομένου»
2ος Επιμορφωτικός Κύκλος
Ολοκληρώθηκε ο δεύτερος κύκλος επιμορφωτικών βιωματικών εργαστηρίων, που είχαν ως στόχο την καλλιέργεια διαπολιτισμικών δεξιοτήτων για νηπιαγωγούς των Δήμων Καλλιθέας, Μοσχάτου- Ταύρου, Ν. Σμύρνης και Π.Φαλήρου. Τα βιωματικά εργαστήρια συνδιοργάνωσαν οι Συντονίστριες Εκπαιδευτικού Έργου Προσχολικής Εκπαίδευσης του 4ου ΠΕΚΕΣ κ.κ. Νικολούδη και Σαλαγιάννη. Επιστημονικά υπεύθυνη και εμψυχώτρια των εργαστηρίων ήταν η ΣΕΕ κ. Τριανταφυλλιά Νικολούδη.
Πραγματοποιήθηκαν τέσσερις συναντήσεις, 2 1/2 ωρών διάρκειας η κάθε μία. Στα εργαστήρια τέθηκε το θεωρητικό πλαίσιο και επεξεργαστήκαμε με βιωματικό τρόπο διαπολιτισμικές έννοιες, όπως οι έννοιες του «εαυτού» και του «άλλου», της ατομικής και της ομαδικής ταυτότητας, της ενσυναίσθησης, της επικοινωνίας, των στερεοτύπων και των προκαταλήψεων, της μετακίνησης. Δουλέψαμε βιβλία διαπολιτισμικού περιεχομένου και εστιαστήκαμε στον εντοπισμό των διαπολιτισμικών εννοιών, καθώς και στον τρόπο αξιοποίησής τους μέσα στην τάξη.
Στηριζόμενες στην επιμόρφωση ενηλίκων δουλέψαμε σε ομάδες, συνεργατικά, χρησιμοποιώντας τεχνικές, όπως συζήτηση, παιχνίδια εγρήγορσης, εργασία σε ομάδες, παιχνίδια ρόλων, εικαστικά, ανάγνωση βιβλίων, παιχνίδια προσομοίωσης, κ.ά.). Η προστιθέμενη αξία όλων των συμμετεχουσών μετά τη λήξη του επιμορφωτικού κύκλου, είναι η διαφορετική ματιά του εκπαιδευτικού που καλλιεργήθηκε, καθώς και η αίσθηση του «ανήκειν» σε μία ομάδα με κοινούς προβληματισμούς.
Ευχαριστούμε την προϊσταμένη του 8ου Νηπιαγωγείου Καλλιθέας, στο χώρο του οποίου υλοποιήσαμε και τις πέντε επιμορφωτικές συναντήσεις.
Προσέγγιση της διαφορετικότητας: Τι μας δυσκολεύει; Τι θα κερδίσουμε; Πώς θα τα καταφέρουμε;
Μας ενώνουν κοινοί προβληματισμοί, κοινές έννοιες, κοινά οράματα...
Η εικόνα του "εαυτού", μέσα από τα μάτια του "άλλου"
"Μετακινήσεις"
"Διαφορετική οπτική γωνία"
"Ακούμε τον άλλον;" (Γλώσσα του σώματος)
Προκαταλήψεις- Παιχνίδια ρόλων
Γλωσσάρι Διαπολιτισμικών εννοιών
"Παιχνίδι θησαυρού" με βιβλία διαπολιτισμικού περιεχομένου
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου